Extrem de stilizat și cu influențe cinematografice foarte eclectice, lungmetrajul de debut al surorilor Wachowski este un omagiu adus filmului noir și o rescriere subversivă a laitmotivelor sale.
După ce își ispășește pedeapsa pentru escrocherie, Corky (Gina Gershon) găsește de lucru în renovarea locuințelor. În clădirea în care are loc prima ei lucrare, o întâlnește pe Violet (Jennifer Tilly), iubita mafiotului Caesar (Joe Pantoliano), o femme fatale care locuiește în apartamentul vecin. Interacțiunea lor e intensă de la primele priviri pe care și le aruncă în lift, sub ochii nebănuitori ai lui Caesar, și duce rapid la o idilă periculoasă și la un plan de a extorca împreună mafia de 2 milioane de dolari. Cu expertiza lui Corky în „redistribuirea averilor” și talentul lui Violet de a mima heterosexualitatea, planul lor merge ca pe roate până la un punct.
Seducător și plin de tensiune, cu întorsături de situație mereu surprinzătoare și cu o excelentă întrebuințare formală a mijloacelor tehnice disponibile la debut, Bound anticipă interesul tandemului pentru teme identitare, manifestat ulterior de seria Matrix. Recitit recent prin prisma tranziției de gen a celor două, Bound și-a cucerit nu doar statutul de clasic neo-noir nouăzecist, ci și de autentică reprezentare a unei relații lesbiene (printre primele de felul ei în filmul mainstream).
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.