Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides!
București
Trecute

De dragul tău, Anca

Cristiana Nicolae

Mai întâi timid, apoi din ce în ce mai fățiș, subiectivitatea feminină își face simțită prezența în filmografia Cristianei Nicolae tot mai hotărât și mai personal de la un titlu la altul, printre primele exemple fiind perspectiva adolescentei nelalocul ei din „ ̆ , ” ( ), unul dintre cele trei filme ale cineastei incluse în programul F-Sides. Străbătut de un impuls estetic neorealist, aplecat asupra vieții clasei muncitorești, și văzut în epocă drept o simplă reprezentare a unei crize a vârstei, lungmetrajul este printre puținele produse audiovizuale ale timpului care îndrăznesc o analiză subtilă a regulilor de gen și de conduită socială. Acestor reguli nescrise și neexplicate de familie și societate – dar larg răspândite și acceptate – rebela Anca (Alexandra Duca) le face față cu greu, filmul fiind un studiu asupra resorturilor ostracizării ei și a metodelor de evadare găsite de elevă.

Cinemateca Eforie
21 ianuarie 2025

Mai întâi timid, apoi din ce în ce mai fățiș, subiectivitatea feminină își face simțită prezența în filmografia Cristianei Nicolae tot mai hotărât și mai personal de la un titlu la altul, printre primele exemple fiind perspectiva adolescentei nelalocul ei din „ ̆ , ” ( ), unul dintre cele trei filme ale cineastei incluse în programul F-Sides. Străbătut de un impuls estetic neorealist, aplecat asupra vieții clasei muncitorești, și văzut în epocă drept o simplă reprezentare a unei crize a vârstei, lungmetrajul este printre puținele produse audiovizuale ale timpului care îndrăznesc o analiză subtilă a regulilor de gen și de conduită socială. Acestor reguli nescrise și neexplicate de familie și societate – dar larg răspândite și acceptate – rebela Anca (Alexandra Duca) le face față cu greu, filmul fiind un studiu asupra resorturilor ostracizării ei și a metodelor de evadare găsite de elevă.