Adaptare a nuvelei „La hanul lui Mânjoală”, filmul „ ” ( ) îmbină armonios fantasticul și elementele oculte din proză cu elemente de folclor, de înțelepciune din popor, dar și de critică a orânduirii sociale și a autorității abuzive. În film, personajul hangiței, jucat de Dana Dogaru, este parțial demistificat, iar asocierea ei cu vrăjitoria este explicată prin teama societății de independența femeii. Ea capătă însă o nouă aură mitologică, de vindecătoare populară, fiind o foarte bună cunoscătoare a naturii înconjurătoare și a plantelor medicinale și, totodată, un soi de ilegalistă de secol al XIX-lea, continuând o așa-zisă mișcare revoluționară pornită de Mânjoală – element nou, brodat de regizoare pe textul-sursă. Mânjoloaia Cristianei Nicolae este o femeie temută mai degrabă pentru laicitatea ei și priceperea de care dă dovadă în afaceri, decât pentru legătura cu necuratul.

Hanul dintre dealuri
Adaptare a nuvelei „La hanul lui Mânjoală”, filmul „ ” ( ) îmbină armonios fantasticul și elementele oculte din proză cu elemente de folclor, de înțelepciune din popor, dar și de critică a orânduirii sociale și a autorității abuzive. În film, personajul hangiței, jucat de Dana Dogaru, este parțial demistificat, iar asocierea ei cu vrăjitoria este explicată prin teama societății de independența femeii. Ea capătă însă o nouă aură mitologică, de vindecătoare populară, fiind o foarte bună cunoscătoare a naturii înconjurătoare și a plantelor medicinale și, totodată, un soi de ilegalistă de secol al XIX-lea, continuând o așa-zisă mișcare revoluționară pornită de Mânjoală – element nou, brodat de regizoare pe textul-sursă. Mânjoloaia Cristianei Nicolae este o femeie temută mai degrabă pentru laicitatea ei și priceperea de care dă dovadă în afaceri, decât pentru legătura cu necuratul.