Născute la Budapesta, Lila (Dorotha Segda) și Dora (tot Dorotha Segda) sunt două surori gemene care au rămas orfane în copilărie și au fost adoptate de două familii diferite. Din întâmplare, amândouă își rezervă o călătorie pe Orient Express în aceeași zi, dar în timp ce Dora este amanta unui om bogat, Lila visează să arunce în aer trenul. Între timp, pasager Z (Oleg Yankovsky), se îndrăgostește de Dora și este respins de Lila – dar nu are idee că are de-a face cu două persoane diferite.
Este un film în stilul realismului magic care abordează locul (sau absența) femeii în istoria ideilor secolului al XX-lea prin povestea Dorei și a lui Lili, surori gemene separate în copilărie, care se reîntâlnesc neașteptat pe ruta Orient Express – una e șarlatancă, cealaltă e anarhistă.
Cum o numea cineva într-un articol, e o mostră de contraistorie speculativă, un basm care se luptă cu invizibilitatea subiectului feminin în istoria intelectuală a începutului de secol trecut prin fantezie și glumă. Una dintre piesele centrale ale filmului este o conferință grotescă ținută de Otto Weininger la o asociație feministă pornind de la Sexul și caracterul.
Atinge și subiecte precum anarhismul, pozitivismul la adresa progresului tehnologic, scientismul, relația dintre om și animale, iar dualitatea surorilor poate fi citită în cheie simbolică drept relația comunism-capitalism. (Georgiana Vrăjitoru, curatoare)
Pe spectrul nostru de emoții, sentimente și trăiri din experiența vizionării, se află ̦ , ̂ ̂ , , ̆, , , , ̆ , ̂ ̂ .