Al doilea film din retrospectiva dedicată Malvinei Urșianu punctează interesul ei pentru unele dintre episoadele istorice de cotitură ale secolului al XX-lea, și anume evenimentele din preajma lui august 1944, respectiv acțiunile antinaziste ale mișcării ilegaliste, pe care realizatoarea le abordase anterior în Serata, respectiv în Liniștea din adâncuri. Primul film dintr-o trilogie a obsedantului deceniu, Pe malul stâng al Dunării albastre discută aceste subiecte în conjuncție, prin intermediul personajului tăios și ușuratic al Zazei (Gina Patrichi), fostă actriță de varieteu intrată într-o familie boierească prin căsătoria cu un moșier din Bărăgan, rămasă văduvă la scurt timp și tot mai blazată de sentimentul neapartenenței de clasă. Nici burgheză get-beget, nici fată din popor, Zaza trăiește zilele dinaintea întoarcerii armelor împotriva Germaniei în abandonul petrecerilor de la conac, în timp ce, la subsolul clădirii și pe câmpurile arse de soare dimprejur, țăranii – bărbați și femei deopotrivă – ajută ilegaliștii la îndeplinirea ofensivei antinaziste.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.