Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides!
București
Trecute

Sanda

Cristiana Nicolae

Explorările prin cotidianul unei familii muncitorești, având o marcă auctorială mai pronunțată și începute odată cu „De dragul tău, Anca”, își găsesc o continuare în „ ” ( ), prezentat în selecția oficială a Festivalului de la Créteil, un document atât al epocii proaspăt apuse la momentul producției, cât și al tulburărilor sociale imediat următoare. Cel mai puțin cunoscut film al Cristianei Nicolae, astăzi căzut în uitare, „Sanda” atacă multiple chestiuni care erau până atunci tabu pentru societatea românească și au continuat să fie și după apariția lui – dubla zi de muncă, violența sexuală în relațiile maritale, violența statului asupra corpului femeii, avortul; totodată, condiția materială precară a Sandei (Florentina Mocanu), muncitoarea cu trei copii, și permanenta ei cursă contracronometru la fabrică și acasă sunt terenul pe care se conturează o microfrescă socială a urbanului bucureștean în comunism.

Cinemateca Eforie
21 ianuarie 2025

Explorările prin cotidianul unei familii muncitorești, având o marcă auctorială mai pronunțată și începute odată cu „De dragul tău, Anca”, își găsesc o continuare în „ ” ( ), prezentat în selecția oficială a Festivalului de la Créteil, un document atât al epocii proaspăt apuse la momentul producției, cât și al tulburărilor sociale imediat următoare. Cel mai puțin cunoscut film al Cristianei Nicolae, astăzi căzut în uitare, „Sanda” atacă multiple chestiuni care erau până atunci tabu pentru societatea românească și au continuat să fie și după apariția lui – dubla zi de muncă, violența sexuală în relațiile maritale, violența statului asupra corpului femeii, avortul; totodată, condiția materială precară a Sandei (Florentina Mocanu), muncitoarea cu trei copii, și permanenta ei cursă contracronometru la fabrică și acasă sunt terenul pe care se conturează o microfrescă socială a urbanului bucureștean în comunism.