Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides!
București
Trecute

Sanda

Cristiana Nicolae

Explorările prin cotidianul unei familii muncitorești, având o marcă auctorială mai pronunțată și începute odată cu „De dragul tău, Anca”, își găsesc o continuare în „ ” ( ), prezentat în selecția oficială a Festivalului de la Créteil, un document atât al epocii proaspăt apuse la momentul producției, cât și al tulburărilor sociale imediat următoare. Cel mai puțin cunoscut film al Cristianei Nicolae, astăzi căzut în uitare, „Sanda” atacă multiple chestiuni care erau până atunci tabu pentru societatea românească și au continuat să fie și după apariția lui – dubla zi de muncă, violența sexuală în relațiile maritale, violența statului asupra corpului femeii, avortul; totodată, condiția materială precară a Sandei (Florentina Mocanu), muncitoarea cu trei copii, și permanenta ei cursă contracronometru la fabrică și acasă sunt terenul pe care se conturează o microfrescă socială a urbanului bucureștean în comunism.

Cinemateca Eforie
16 iunie 2025

Explorările prin cotidianul unei familii muncitorești, având o marcă auctorială mai pronunțată și începute odată cu „De dragul tău, Anca”, își găsesc o continuare în „ ” ( ), prezentat în selecția oficială a Festivalului de la Créteil, un document atât al epocii proaspăt apuse la momentul producției, cât și al tulburărilor sociale imediat următoare. Cel mai puțin cunoscut film al Cristianei Nicolae, astăzi căzut în uitare, „Sanda” atacă multiple chestiuni care erau până atunci tabu pentru societatea românească și au continuat să fie și după apariția lui – dubla zi de muncă, violența sexuală în relațiile maritale, violența statului asupra corpului femeii, avortul; totodată, condiția materială precară a Sandei (Florentina Mocanu), muncitoarea cu trei copii, și permanenta ei cursă contracronometru la fabrică și acasă sunt terenul pe care se conturează o microfrescă socială a urbanului bucureștean în comunism.

Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Cookie-uri terțe

Acest site utilizează Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori ai site-ului și cele mai populare pagini. Menținerea activată a acestui modul cookie ne ajută să ne îmbunătățim site-ul web.