Explorările prin cotidianul unei familii muncitorești, având o marcă auctorială mai pronunțată și începute odată cu „De dragul tău, Anca”, își găsesc o continuare în „ ” ( ), prezentat în selecția oficială a Festivalului de la Créteil, un document atât al epocii proaspăt apuse la momentul producției, cât și al tulburărilor sociale imediat următoare. Cel mai puțin cunoscut film al Cristianei Nicolae, astăzi căzut în uitare, „Sanda” atacă multiple chestiuni care erau până atunci tabu pentru societatea românească și au continuat să fie și după apariția lui – dubla zi de muncă, violența sexuală în relațiile maritale, violența statului asupra corpului femeii, avortul; totodată, condiția materială precară a Sandei (Florentina Mocanu), muncitoarea cu trei copii, și permanenta ei cursă contracronometru la fabrică și acasă sunt terenul pe care se conturează o microfrescă socială a urbanului bucureștean în comunism.

Sanda
Explorările prin cotidianul unei familii muncitorești, având o marcă auctorială mai pronunțată și începute odată cu „De dragul tău, Anca”, își găsesc o continuare în „ ” ( ), prezentat în selecția oficială a Festivalului de la Créteil, un document atât al epocii proaspăt apuse la momentul producției, cât și al tulburărilor sociale imediat următoare. Cel mai puțin cunoscut film al Cristianei Nicolae, astăzi căzut în uitare, „Sanda” atacă multiple chestiuni care erau până atunci tabu pentru societatea românească și au continuat să fie și după apariția lui – dubla zi de muncă, violența sexuală în relațiile maritale, violența statului asupra corpului femeii, avortul; totodată, condiția materială precară a Sandei (Florentina Mocanu), muncitoarea cu trei copii, și permanenta ei cursă contracronometru la fabrică și acasă sunt terenul pe care se conturează o microfrescă socială a urbanului bucureștean în comunism.