Încă de la începuturile carierei ei în anii ’70, numele romancierei și cineastei Catherine Breillat a suscitat reacții dintre cele mai scandalizate față de conținutul tabu al operelor ei, completat de o îndrăzneală la nivel estetic pe măsură, menită să dea naștere unui grad mai mare de autenticitate în reprezentarea cinematografică a intimității. Abordând unghere dintre cele mai întunecate și mai misterioase ale sexualității feminine, dar rămânând totodată ambivalentă în privința identificării cu dispozițiile și căutările protagonistelor ei, cu filmul Sex Is Comedy cineasta se inserează pe sine în procesul redării cât mai veridice a intimității pe ecran – una dintre coordonatele filmografiei sale. Construind o metaficțiune bazată scenaristic pe turnajul unei secvențe de sex din Fat Girl (2001), Catherine Breillat analizează momentele tensionate de pe platourile de filmare dintre regizoare – alter egoul lui Breillat (Anne Parillaud) – și actorii implicați (Roxane Mesquida și Grégoire Colin), care nu se suportă reciproc, dar care trebuie să transmită cu totul altceva camerei de filmat. Dincolo de a urmări minuțios procesul creativ și strategiile angajate de cineastă pentru a obține rezultate în cele mai vitrege condiții, Breillat își autoexaminează cu onestitate metodele și le dezvăluie transgresivitatea.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.