Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides!
București
Cluj
Timișoara
Trecute

The Last Mistress

Catherine Breillat

Parisul secolului al XIX-lea continuă să fie scena jocurilor de putere în maniera ‘Legăturilor primejdioase’ în lungmetrajul din 2007 semnat de Catherine Breillat. Adaptare a romanului cu același nume publicat în 1851 de Jules-Amédée Barbey d’Aurevilly, ‘Une vieille maîtresse / The Last Mistress’ începe în ajunul nunții dintre dandy-ul Ryno de Marigny (Fu’ad Aït Aattou) și aristocrata Hermangarde de Polastron (Roxane Mesquida).

Alianța stârnește rumoare și îndoială în societatea pariziană, întrucât relația dintre el și curtezana spaniolă La Vellini (Asia Argento) este arhicunoscută. Efortul lui Ryno de a o convinge pe Marchiza de Flers, bunica lui Hermangarde, că amorul lor nebun s-a încheiat devine pretext de examinare a moravurilor și virtuților noii burghezii franceze.

Cu franchețea ei obișnuită în reprezentarea sexualității feminine, Breillat cercetează această pasiune, repovestită prin flashback, în toate nuanțele și ambiguitățile posibile – de la setea de viață la cea de distrugere.

Deși tonul filmului e în cea mai mare parte sobru și cerebral, patosul calculat care emană din interpretarea Asiei Argento (a unui personaj mereu provocator la adresa normelor vestimentare de gen ale vremii) împinge adesea drama camerală spre autosatiră în haine istorice, iar politicile seducției și răzbunării, spre pur spectacol.

Bucuresti - Cluj - Timișoara
22 ianuarie 2025

Parisul secolului al XIX-lea continuă să fie scena jocurilor de putere în maniera ‘Legăturilor primejdioase’ în lungmetrajul din 2007 semnat de Catherine Breillat. Adaptare a romanului cu același nume publicat în 1851 de Jules-Amédée Barbey d’Aurevilly, ‘Une vieille maîtresse / The Last Mistress’ începe în ajunul nunții dintre dandy-ul Ryno de Marigny (Fu’ad Aït Aattou) și aristocrata Hermangarde de Polastron (Roxane Mesquida).

Alianța stârnește rumoare și îndoială în societatea pariziană, întrucât relația dintre el și curtezana spaniolă La Vellini (Asia Argento) este arhicunoscută. Efortul lui Ryno de a o convinge pe Marchiza de Flers, bunica lui Hermangarde, că amorul lor nebun s-a încheiat devine pretext de examinare a moravurilor și virtuților noii burghezii franceze.

Cu franchețea ei obișnuită în reprezentarea sexualității feminine, Breillat cercetează această pasiune, repovestită prin flashback, în toate nuanțele și ambiguitățile posibile – de la setea de viață la cea de distrugere.

Deși tonul filmului e în cea mai mare parte sobru și cerebral, patosul calculat care emană din interpretarea Asiei Argento (a unui personaj mereu provocator la adresa normelor vestimentare de gen ale vremii) împinge adesea drama camerală spre autosatiră în haine istorice, iar politicile seducției și răzbunării, spre pur spectacol.