Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides! 👩🏼‍🤝‍👩🏼 Feminism + Cinematografie + Recenzii 💗 Înscrie-te acum la newsletterul lunar f-sides! 🎇 Critică + Name dropping + Liste filme 🐬 Înscrie-te acum la newsletterul lunar F-sides!
București
Cluj
Timișoara
Trecute

Unclenching the Fists

Kira Kovalenko

Câștigător al premiului Un Certain Regard la Festivalul de la Cannes 2021, al doilea lungmetraj al Kirei Kovalenko este o dramă despre eliberarea unei femei de traumele conflictelor de uzură din Caucazul de Nord.
Supraviețuitoare a crizei ostaticilor din Beslan (care a avut loc în 2004, pe fondul celui de-al doilea război cecen), Ada (Milana Aguzarova) locuiește cu tatăl și unul dintre frații ei în orașul minier Mizur din Osetia de Nord și lucrează ca vânzătoare într-un butic. Plecările ei de acasă și felul în care se îmbracă sunt atent supravegheate de tatăl ultraprotectiv; metodele lui, deși capătă adesea o latură abuzivă, fac aluzie la o teamă adânc îngropată, iar cineasta (care este și co-scenaristă) amână cât mai mult, cu tușe realiste, dezvăluirea întregului fundal responsabil de relația lor ambivalentă.
Când fratele ei mai mare se întoarce din Rostov, Ada vede o șansă de a scăpa de sub controlul asfixiant al tatălui și a-și recăpăta o parte din integritatea corporală, afectată cu ani în urmă. Reuniunea familială nu face decât să amplifice tensiunile dintre frați și tatăl-patriarh, care este, la rândul lui, tot mai slăbit pe măsură ce se încăpățânează să țină frâiele vieților lor.
Cu o coregrafie fluidă, extrem de mobilă și foarte minuțios concepută a cadrelor lungi și interpretări pătrunzătoare de la actori osetieni neprofesioniști, povestea lui Kovalenko pare să-și propună mai mult decât descleștarea unei familii de cicatricile istoriei care a zguiduit-o – să facă referire, metaforic, tocmai la dinamicile ei încurcate și să exprime un punct de vedere periferic asupra ei.

Cinema Elvira Popescu
16 mai 2025

Câștigător al premiului Un Certain Regard la Festivalul de la Cannes 2021, al doilea lungmetraj al Kirei Kovalenko este o dramă despre eliberarea unei femei de traumele conflictelor de uzură din Caucazul de Nord.
Supraviețuitoare a crizei ostaticilor din Beslan (care a avut loc în 2004, pe fondul celui de-al doilea război cecen), Ada (Milana Aguzarova) locuiește cu tatăl și unul dintre frații ei în orașul minier Mizur din Osetia de Nord și lucrează ca vânzătoare într-un butic. Plecările ei de acasă și felul în care se îmbracă sunt atent supravegheate de tatăl ultraprotectiv; metodele lui, deși capătă adesea o latură abuzivă, fac aluzie la o teamă adânc îngropată, iar cineasta (care este și co-scenaristă) amână cât mai mult, cu tușe realiste, dezvăluirea întregului fundal responsabil de relația lor ambivalentă.
Când fratele ei mai mare se întoarce din Rostov, Ada vede o șansă de a scăpa de sub controlul asfixiant al tatălui și a-și recăpăta o parte din integritatea corporală, afectată cu ani în urmă. Reuniunea familială nu face decât să amplifice tensiunile dintre frați și tatăl-patriarh, care este, la rândul lui, tot mai slăbit pe măsură ce se încăpățânează să țină frâiele vieților lor.
Cu o coregrafie fluidă, extrem de mobilă și foarte minuțios concepută a cadrelor lungi și interpretări pătrunzătoare de la actori osetieni neprofesioniști, povestea lui Kovalenko pare să-și propună mai mult decât descleștarea unei familii de cicatricile istoriei care a zguiduit-o – să facă referire, metaforic, tocmai la dinamicile ei încurcate și să exprime un punct de vedere periferic asupra ei.

Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Cookie-uri terțe

Acest site utilizează Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori ai site-ului și cele mai populare pagini. Menținerea activată a acestui modul cookie ne ajută să ne îmbunătățim site-ul web.